Van Chiang Khong met slowboat naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van margit - WaarBenJij.nu Van Chiang Khong met slowboat naar Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van margit - WaarBenJij.nu

Van Chiang Khong met slowboat naar Luang Prabang

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg margit

27 Februari 2014 | Laos, Luang Prabang

Om 8 uur s ochtends zat ik klaar in mijn guest house in Chiang Khong om opgehaald te worden voor mijn tocht naar Laos. Vanwege alle formaliteiten had ik besloten dit maar bij een reisbureau ter plaatse te boeken. Maar voor de 2e keer kwam er op de afgesproken tijd niemand opdagen, dus de eigenaar ingeschakeld die mij uiteindelijk naar de grenspost bij de friendshipsbridge heeft gebracht. Vreselijk formeel allemaal, eerst formeel Thailand uit met stempels en wel. Daarna mag je niet lopen over de brug maar wachten op een bus. Als je dan eindelijk aan de overkant bent kom je bij de douane voor een visum. Op z n Aziatisch geregeld, 1 grote groep toeristen en een loket waar je je paspoort afgeeft en daarna moet wachten tot je bij ander loket weer wordt geroepen. Dan betalen en geregeld. Dit hele gebeuren kostte een uur denk ik. Daarna met de taxi naar de boten. Dag 1 op de boot begon met een leuke zitplaats bij een Italiaans stel en een Franse man. Leuk gezelschap gelukkig want de tocht duurt 7 uur. Als de boot eenmaal vaart verandert het landschap steeds en er is zoveel te zien langs de oevers van de Mekong, echt een feestje! Gelukkig was er een toilet aan boord want er werd niet gestopt. Aan het eind van de dag in Pakbeng aangekomen op zoek naar een guesthouse en dat lukte gelukkig makkelijk. s Avonds met de anderen gegeten en vroeg naar bed want de boot vertrekt weer op tijd. Bij het ontbijt konden we genieten van een badende olifant aan de overkant van de Mekong. De boot deze dag was veel voller en met meer lokale als de dag ervoor. Weinig plek en sommige mensen zaten bij de motor die open en bloot midden in de boot zat en een hels kabaal maakt. Gelukkig had ik een stoel want ik was aan de late kant omdat ik nog een broodje wilde kopen. Een Duitse man die ik ook de dag ervoor had gesproken had een stoel voor me vrij gehouden gelukkig. Dag 2 was weer super mooi en met meer bamboe dorpjes langs de route heel anders als de 1e dag. Uiteindelijk legden we om 17 uur aan bij een zanderige heuvel en de schipper riep Luang Prabang, dus dit moest de stad zijn.... Na met volle bepakking via een plank naar boven geklommen te zijn bleek dat we eerst nog met de tuk tuk naar de stad moesten, 10km ongeveer. Al met al een super leuke trip!

  • 28 Februari 2014 - 23:53

    Evert Hoven:

    Wat een mooie reisverslagen schrijf je Margit, ik lees ze met veel plezier!
    Leuk om op deze manier met je mee te reizen en je avonturen mee te beleven.
    Je moet een gemakkelijke instelling hebben als je dat soort landen bezoekt.
    Als ik je foto's bekijk zie ik best veel toeristen op de boot, kom je veel Europeanen
    tegen of zijn er ook Amerikanen?
    Hoe is de luchtvochtigheid? Qua eten ziet het er wel lekker uit.
    Zal je ook een beetje vertellen hoe het hier is.
    Vandaag 14 graden op Erica, dus heerlijk weer. Ben vanmiddag wezen
    golfen met mijn neefje Marick, altijd leuk zo'n kereltje op de baan.
    Vanavond bespreking gehad ivm het opzetten van een festival voor nieuwe
    jonge aanstormende bands en voor het opzetten van een podium voor noordelijke en af
    en toe landelijk/internationaal nieuwe bands. Dus nieuwe uitdaging.
    Ook nog leuke Ierse band gezien vanavond, Johnny Gallagher and the Boxie band, supermuzikant!!
    Wens je veel plezier op je reis en blijf je volgen:-))

  • 01 Maart 2014 - 16:32

    Margit :

    Evert, wat leuk om ook wat van daar te horen. Het is heel droog, de warmte hier, lekker. Het eten is lekker en heel simpel op straat gemaakt vaak, rijst groente noedels en evt vis of vlees erbij. De meeste toeristen hier komen er de VS en Frankrijk, alhoewel ook soms Duits, Zwitsers n weinig Nederlanders. Je moet inderdaad heel flexibel zijn als je gaat backpacken in dit soort landen en in de guesthouses, want niks is wat het lijkt en zoals je verwacht...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margit

Backpacken in Thailand en maar zien wat ik tegen kom.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 4494

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

backpacken in Thailand

12 Februari 2014 - 12 Februari 2014

Chiang Mai

Landen bezocht: