Chiang Rai en omgeving - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van margit - WaarBenJij.nu Chiang Rai en omgeving - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van margit - WaarBenJij.nu

Chiang Rai en omgeving

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg margit

23 Februari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Nu vier dagen in Chiang Rai geweest. Leuke plaats en gezellig samen opgetrokken met een Franse man, Olivier, muzikant uit Parijs. Ik zat op busstation te wachten op de bus vanuit Chiang Mai toen hij naast me kwam zitten en zo raakten we aan de praat. S avonds afgesproken om samen te eten en daarna de volgende dag fietsen gehuurd en de White tempel bekeken. Nog nooit zoveel kitsch bij elkaar gezien. Maar super mooi allemaal. Per ongeluk ook nog een prachtige tempel ten noorden van Chang Rai bekeken op een berg die lastig te beklimmen was, zeker met de fiets. Gebouwd in soort ronde pyramide vorm met trappen naar steeds verdieping hoger. Steeds weer een prachtig uit hout gesneden Boeddha beeld gezien en ramen om uit te kijken over de omgeving. De weg vinden valt niet mee in Thailand, dat bleek ook de volgende dag toen we de fiets hadden omgeruild voor een scooter om wat verder weg te kunnen gaan. Alle borden vaak alleen in Thais en tja dat konden we beiden niet lezen.... Weer zoveel moois gezien onderweg, The blackhouse met een soort rariteiten tentoonstelling waar je je meer in Afrika voelde. In de tuin liep een slang van 5 meter en 60 kg en na enig willen en wegen hebben we die van dichtbij bekeken want zo zei de security man daar, hij had net 2 kippen gegeten dus had geen trek in ons.... S avonds maar weer eens een massage genomen, dat blijft toch heerlijk daar, voor €5 een uur! De scooters nog een dagje verlengt omdat het zo leuk was en daarna gaan eten op de night market. Al scooterent kom je trouwens de leukste dingen tegen. Lieve vrouwtjes met eetstalletjes op straat en een prachtige Boeddha in een grot. Zoveel moois gezien buiten de toeristische route om. Gisteren langs de Kok rivier gereden en op zo n prachtig idyllisch plekje gegeten, staat ook gewoon weer een vrouwtje te koken dat is zo super hier, overal eten. Een waterval bekeken en mensen aan het werk in de rijst velden, een feestje om alles te zien. Net of ik in een film ben beland. Gisteravond was jammergenoeg onze laatste avond samen, want ik ga door naar Laos en Olivier naar het zuiden. In de kroeg waar we laat zijn beland heeft hij zich nog bij de muzikant gevoegd en mij getrakteerd op een optreden. Super!

• 23 Februari 2014 - 12:20

Inge:

Het klinkt alsof het ook een land voor mij zou zijn, overal eten daar hou ik wel van

• 23 Februari 2014 - 12:39

Margit :

Moet je zeker ook een keer doen, is echt super land met al dat eten, zo simpel maar heerlijk!