Verder naar zuid Laos - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van margit - WaarBenJij.nu Verder naar zuid Laos - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van margit - WaarBenJij.nu

Verder naar zuid Laos

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg margit

12 Maart 2014 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

Eindelijk weer een stukje van mij. Ik zou vaker moeten schrijven maar het komt er gewoon vaak niet van. Ik ben de afgelopen week eerst naar Vientiane, de hoofdstad gegaan van Laos. Echt een enorm verschil met het noorden en ook zeker met het arme zuiden waar ik nu ben. De stad is mooi qua architectuur, heel erg Frans en ik waande me gewoon in Parijs. Het ligt mooi aan de Mekong maar wat erg jammer is dat alle steden zo vies en vol smog zijn. Je stikt er letterlijk. Deze week heb ik samen vereist met een Française en dat was erg gezellig. Vanuit Venetiane ben ik doorgereisd naar het zuiden. Veel in de bus en uiteindelijk weinig te zien, jammer! Weinig Laoten spreken Engels onderweg waardoor het toch soms heel lastig is om duidelijk te make wat je wilt. Wat ik ook regelmatig tegenkom is dat mensen direkt, no, op je vraag zeggen en dan nog met een boze blik ook. Als je dan maar aanhoud gaan ze hun best doen je te snappen en komt er antwoord. Maar dan wel met handen en voeten of er wordt een ander gehaald die 3 woorden Engels spreekt. Ook in de winkel kijken ze je bewust niet aan in de hoop dat je niks zult vragen. Vandaag een dagtocht gemaakt naar het Boloven plateau en dat was erg de moeite waard. Veel watervallen gezien en veel armoedige dorpen. Echt zoals de mensen hier leven, een man mag 10 vrouwen hebben en alles woont in 1 huis incl kinderen, ouders en soms wel tot 70 mensen in 1 huis. De gemiddelde leeftijd dat een meisje trouwt is 5 jaar. Roken doen ook kinderen vanaf het moment dat ze kunnen lopen echt heel gek om te zien. Maar dat is 1 etnische stam die zo leeft, er zijn hier veel verschillende. Wat een verschil met onze wereld! Thee en koffie plantages gezien en de koffie geproefd, heerlijk. Had ook nooit een kaneel plant gezien en dat blijkt een grote boom te zijn waarvan de bladeren gebruikt worden. De meeste mensen hebben hier geen auto, hooguit een scooter en anders reizen ze niet of met de bus. Heerlijk rustig op de weg en vandaag een stoplicht gezien en die zie je hier bijna nooit. Alles wat rijdt is vreselijk oud en zou hier al 25 jaar geleden afgekeurd zijn vandaar de smog vrees ik. Na een heerlijk douche net op een "terrasje" gaan zitten aan de Mekong voor mijn diner, maar na 10 stappen buiten al weer bezweet, het koelt niet af s nachts en het is heel vochtig warm hier.

  • 12 Maart 2014 - 14:06

    Ingeborg:

    Weer allerlei belevenissen, zie ik!
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Het is hier inmiddels héérlijk lenteweer, al is het maar voor even, waarschijnlijk. De temperatuur schijnt volgende week weer te gaan dalen........:-(
    Veel plezier,
    Ingeborg

  • 12 Maart 2014 - 14:13

    Margit :

    Ja te veel om te onthouden allemaal wat je zoal meemaakt, maar dit is een uittreksel....

  • 12 Maart 2014 - 17:11

    Marjan:

    Wow, wat een gave reis ben jij aan het maken en wat een enorme verschillen met dit rijke Nederland. Ook wel eens goed om te beseffen. Geniet van al je belevenissen en blijf ons informeren van je avonturen. Kuzzz
    Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

margit

Backpacken in Thailand en maar zien wat ik tegen kom.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 4483

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 31 December 2014

backpacken in Thailand

12 Februari 2014 - 12 Februari 2014

Chiang Mai

Landen bezocht: