Trekking naar bergdorpen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van margit - WaarBenJij.nu Trekking naar bergdorpen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van margit - WaarBenJij.nu

Trekking naar bergdorpen

Door: Margit

Blijf op de hoogte en volg margit

18 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

De afgelopen dagen op trekking geweest in de vergen boven Chang Mai. Op de 1e dag begon het gelijk lekker, er kwam niemand opdagen om mij op te halen voor de tocht. Na een belletje van de guest house eigenaar kwam er na 5 minuten een scooter mannetje om mij alsnog op te halen en nog snel bij de groep te voegen. Daar aangekomen bleek dat ze alle mensen bij elkaar hadden gestopt van alle 3 daagse trekkings omdat er overal te weinig deelnemers waren gingen wij met verschillende programma's uiteindelijk met 12 man de bergen in. Iedereen op serieuze berg schoenen en ik tja op slippers en had gelukkig een paar sneakers in de rugzak gestopt... Het bleek al snel een super zware tocht te worden, het ging de jungle in en recht de berg op. Geen pad te bekennen, over bamboe stronken, beekjes, smalle modder paadjes en langs watervallen. Erg mooi maar zo ongetraind de bergen in valt niet mee kan ik je vertellen. Maar net toen ik dacht dat het nooit zou stoppen kwamen we bij ons dorpje aan. De gids ging koken en wij konden uitrusten en dat was wel nodig ook! Gelukkig was ik niet de enige die doodmoe was. Na een ijskoude douche uit een buis water uit het stroompje verderop weer beetje opgeknapt, heerlijk gegeten en daarna vroeg naar "bed", dat bestond uit een matje op de bamboe vloer met een deken. Nou ja kleren aanhouden dan maar. De volgende morgen had de gids weer lekker ontbijt gemaakt en een lunch voor onderweg. Je snapt niet hoe ze het voor elkaar krijgen op 1 vbak met kolen. En daar ging het weer, berg op berg af langs watervallen door jungle, pffff even rust misschien? En ja hoor bij de volgende waterval gezwommen en de lunch genuttigd. Op
naar het avond dorpje daarna. Gelukkig was er de laatste dag wat ontspanning in de vorm van een olifantentocht met ritje op bamboevlot. Als laatste nog bij het dorp van de Karen familie geweest, een bergdorp waar de vrouwen vanaf hun 5e jaar gouden ringen om hun nek krijgen en zo een steeds langere nek te krijgen. Erg toeristisch allemaal maar wel een oud Thais volk van origine. Nu na dagje rust morgen met de bus naar Chiang Rai.

• 18 Februari 2014 - 11:36

Evert Hoven:

Hoi Margit,
    Mooi verslag over je 'trektocht' up the mountain.
    Vindt het een behoorlijk avontuur zonder bergschoenen:-))
    Prachtig zoals je ons op de hoogte houdt van je avonturen.
    Niks voor mij, ben meer van het 5* hotel leven, zonder al
    dat ongedierte, maar wel met fatsoenlijk ontbijt.
    Gewoon verwend natuurlijk!
    Wat maakte die gids voor eten voor jullie?
    Veel plezier en ik zie je belevenissen wel voorbijkomen.
    Groeten Evert.

• 18 Februari 2014 - 12:23

Ingeborg:

Jeetje, avontuurlijk hoor!
    Niet zo van jou gewend.... Veel jungle plezier nog komende tijd!
    Liefs.

• 18 Februari 2014 - 21:52

Inge:

Wat een leuk verhaal, je kan goed schrijven, alsof je er een beetje bij bent. Wat ontzettend gaaf zo lekker back to basic!
    Ik ben best wel een beetje jaloers hoor, wat zie je mooie plekken op zo'n tocht.
    Ik hoop je snel weer te lezen.
    Lieve groet, Inge

• 19 Februari 2014 - 01:03

Margit :

Evert ik houd ook van luxe op z n tijd, maar het contrast is ook super leuk. De gids maakte simpele dingen als rijst met groenten of ei. Hij haalde vaak ook onderweg nog wat ingrediënten uit de jungle. Zo mooi om te zien hoe zij alles weten en kennen.

• 19 Februari 2014 - 08:43

Evert Hoven:

Ja,dat is iets wat wij kwijt zijn, onze jungle heet supermarkt:-)
    Blijf het geweldig vinden dat je het aandurft om in je eentje zo'n land door te trekken!!